טובה 052-7474121  דפנה 054-3979999



הרצאות והשתלמויות למורים ומנהלי בתי-ספר

דני גל

                                                                                                                                  

מנהיגות אפקטיבית – מתיאוריה למעשה החינוכי.

מהי מנהיגות? "מודל הטווח המלא של המנהיגות" "מנהיגות מתגמלת" או "מנהיגות מעצבת"?

פיתוח מנהיגות של צוות-המורים ("ראש גדול") ויישום בביה"ס.

בדיקת המנהיגות האישית של המשתלמים: נקודות החוזק והתחומים שראוי לחזק.

החזון כמגדיר את הזהות הארגונית של הארגון, גוזר את הערכים, המטרות והעקרונות המנחים את העשייה ומעצב את התרבות הארגונית (גיבוש חזון ויישומו במערכת ערכים, תכנית-עבודה, פעילות שוטפת, התמודדות עם תקלות ומשברים, הלהבה וגיבוש הצוות ליישום החזון – דרכים אפקטיביות להעצמה ורתימת אנשים להשגת יעדי בית-הספר.

שיפור התרבות הבית-ספרית וצמצום תופעות אלימות.

הבנת הגורמים והתהליכים היוצרים אקלים חינוכי מיטבי, ביה"ס כ"ארגון לומד", חיזוק סמכויות המורים, יצירת שפה משותפת לטיפול בבעיות התנהגות, הצבת גבולות ברורים והסכמה על כללי התנהגות, הגברת המוטיבציה, יצירת שת"פ עם התלמידים ועוד.

העלאת המוטיבציה של התלמידים. מה משפיע על רמת המוטיבציה שלנו? במה תלויה רמת המוטיבציה של

התלמידים? כיצד נעלה באופן משמעותי את רמת המוטיבציה של התלמידים?

יישום "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" במערכת החינוך:

היערכות מיטבית של ביה"ס ליישום מושכל של הרפורמה; מיקוד בקידום המטרות והיעדים המרכזיים של ביה"ס; שיפור משמעותי בקשר האישי בין המורים לתלמידים, ומתן מענה לצרכים המיוחדים של כל תלמיד/ה; מיפוי, מעקב והפקת לקחים; יצירת אקלים בית-ספרי המעודד תקשורת בינאישית פתוחה וכבוד הדדי, ומצמצם תופעות אלימות; חיזוק תחושת השייכות של התלמידים לביה"ס; העצמת המחנכים והמורים והגברת שיתוף-הפעולה בצוות ביה"ס; יצירת אוירה חינוכית חיובית והעלאת ההישגים החינוכיים והאקדמיים.

ניהול כתה – עבודת המחנך/ת:

המחנך כמנהיג חינוכי; קריטריונים להצלחת המחנך; תפקידי המחנך – על הדחוף ועל החשוב; טיפוח גאוות הכתה; ניהול קונפליקטים; טיפוח מנהיגות חיובית של תלמידים; עידוד שיתוף-הפעולה והיצירתיות של התלמידים; ההורים כגורם חיובי; עבודת מחנכי השכבה; ועוד.

דיאלוג מורה-תלמיד – חשיבות הקשר האישי, יצירת אמפתיה, הקשבה אפקטיבית, השגת מעורבות ואחריות התלמיד

תקשורת בין-אישית ומודל "תקשורת לא אלימה":

הבנת "חסמי-התקשורת" הגורמים ל"קצר", ניתוק וניכור בין באי בית-הספר, היכרות עם מודל "תקשורת לא אלימה" והדרכים להפנמתו בבית-הספר, רכישת כלים לניהול רגשי ולתקשורת בינאישית אפקטיבית ואסרטיבית, רכישת כלים ליישוב סכסוכים ולתיווך במצבי מחלוקת.

האינטליגנציה הרגשית ויישומה בעבודה החינוכית (המיומנויות הבסיסיות):

מודעות עצמית -מודעות לרגשות שלנו; מה מניע ומה מרתיע אותנו; השפעת הרגשות על חיינו האישיים והמקצועיים.

שליטה רגשית התמודדות עם מצבי כעס, מתח וחרדה; בחירת דרכי תגובה טובות יותר כלפי אנשים ומצבים הקוראים עלינו תיגר; כיצד לעזור לאחרים להתמודד עם הרגשות השליליים שלהם; כיצד להתמודד ולהפחית אלימות רגשית, מילולית או פיסית ).

יצירת מוטיבציה מחויבות ארגונית ותחושת שייכות; רכישת נקודת מבט חיובית על החיים; בטחון עצמי; גישה

אופטימית להגשמת יעדים והתמודדות עם מכשולים; הגברת המוטיבציה של התלמידים.

אמפתיה - הבנת הרגשות והמניעים המפעילים אותנו ואת הזולת, רגישות רב-תרבותית, חשיבות ההקשבה לתלמידים, חיזוק השותפות עם ההורים ועוד.

מיומנויות חברתיות שיפור מיומנויות השיח והתקשורת עם אחרים; יכולת עבודת-צוות ושיתוף-פעולה; חיזוק יכולתו של הזולת ע"י משוב והנחיה; חשיבה יצירתית; גמישות והסתגלות לשינויים.

מיומנויות ניהול חשובות:

חשיבותו של ההומור;

ניהול יעיל של הזמן ואבחנה בין הדברים הדחופים לדברים החשובים.

ניהול ישיבות אפקטיבי;

המאפיינים והחשיבות של משוב אפקטיבי; האצלת סמכויות; עבודת-צוות;

למידה מהצלחות (מועילה יותר מלמידה מכישלונות).

תהליך קבלת-החלטות:

קשיים ודילמות; שיקולים רציונאליים ומניעים אחרים; מודל אפקטיבי לקבלת-החלטות.

השחיקה בעבודת מנהלים ואנשי-חינוך:

מהי שחיקה? תופעות השחיקה; גורמים סביבתיים וגורמים אישיים; התמודדות לצמצום ומניעת שחיקה, ברמת הארגון וברמת הפרט.

 

דני גל

• מעביר השתלמויות למנהלי בתי"ס ובעלי-תפקידים במערכת החינוך בנושאים של מנהיגות איכותית ואינטליגנציה רגשית, בהנחלת המודל של "תקשורת לא-אלימה", אקלים ארגוני מיטבי ומניעת אלימות, ויישום מעשי של פרויקט "אופק חדש" בבתי-הספר.

• יועץ למערכות חינוך ברשויות מקומיות ויוזם ומוביל פרויקטים מגוונים בתחומי החינוך והחברה.

• מנחה ומלווה צוותי-הגוי יישוביים ובתי-ספר לגיבוש חזון ותכניות-עבודה.

• מנחה מטעם משרד החינוך, מכללת בית-ברל, האוניברסיטה הפתוחה, מכון "רביבים", מנהיגות הומאנית.

• בעבר יועץ למנהלי מחוזות חיפה והדרום בנושא התמודדות עם נוער במצוקה ובסיכון.

• עצמאי, עוסק מורשה, רשום ב"מאגר המרצים" של משרד החינוך.

• בעל תואר M.A. במינהל ציבורי ובעבר מנהל בי"ס, ראש המשלחת הקיבוצית בצפון-אמריקה, מנהל מחלקת החינוך בכוכב-יאיר, מנכ"ל מכון למנהיגות ומנהל בכיר במכון ון-ליר בירושלים.

• ניסיון רב בהנחיה והובלת תהליכים עם אנשי מקצוע ואקדמאים במגזרי החברה השונים: במגזר היהודי – חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים; ובמגזר הערבי, על העדות והדתות השונות.

להזמנה ולפרטים נוספים:

טובה 052-7474121

דפנה 054-3979999

או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם