עולם התקשורת בהווה ובעתיד, המסורתי והדיגיטלי

יניב אוחנה

 

לדעת "לקרוא" תקשורת

  • למה הסיפור הזה מתפרסם דווקא עכשיו?
  • למה השתמשו בצבע הזה בכתבה?
  • למה יש אירועים שלא מדווחים עליהם?

מאחורי השאלות הללו מסתתרות תשובות מאוד מעניינות.

בהרצאה זו נביא דוגמאות אמיתיות מאמצעי התקשורת של ספינים תקשורתיים שמסיחים את דעתנו, הבניית מציאות שבה "שותלים" לנו מציאות, "נעדרים בתקשורת"- אוכלוסיות שלא תשמעו עליהן, "מסגור" – איך מסיפור כה גדול, חושפים לנו רק חלק קטן.
וגם שיקולי עריכה של עיתונאים, יחסיות, שפת גוף ומושגים נוספים שכדאי מאוד להכיר. 

מסרים סמויים בתקשורת

  • העוגיות שניסו למכור לפעוטות בקלטות ילדים.
  • ה-30 מוצרים ששילבו ברקע של תוכנית בישול פופולארית.
  • ה"מומחים" שהוצגו בטלוויזיה ובעיתונים והתבררו כמפוקפקים.
  • ואיך לוולט דיסני היה חלק בעידוד האנטישמיות, הגזענות וההומופוביה.

בהרצאה זו נציג איך המסרים הסמויים, או במילה המעודנת שלהם- "תוכן שיווקי" התפתחו לכדי מימדים עצומים של 200 מיליון שקל בשנה בעיתונות ובטלוויזיה ואיך נדע לזהות אותם.

עולם התקשורת בעתיד

עיתונים? מקבץ פרסומות בערוץ 2? אתרי אינטרנט?
תהיו מוכנים לשלב הבא בעולם התקשורת:

  • פרסונליזציה- התאמת עולם התוכן במדויק לכל אחד ואחד מהצופים/ קוראים/ גולשים.
  • רשתות חברתיות כמובילי דעה - משפיעני רשת יחליפו את השחקנים בסרטים, המגישים בטלוויזיה וכוכבי הריאליטי.
  • איבוד הפרטיות- כולם רוצים "לשתות" מאיתנו יותר ויותר מידע.
  • כיכר העיר החדשה- פייסבוק, טוויטר, סנאפצ'אט, אינסטגרם ואפליקציות נוספות שמהוות מרחבים ציבוריים חדשים.

תמונה שווה אלף מילים

הרצאה מרתקת על כוחה של התמונה והשפעתה על דעת קהל.

מפה וזירת התקשורת בישראל

מי נגד מי. מה זה פרסום, יחסי ציבור ודוברות?

 

הרצאות נוספות:

סמנטיקה, רטוריקה וגרפיקה כמחוללי דעת קהל.


התקשורת כבעלת תפקיד משמעותי בסדר היום הציבורי.

 

יניב אוחנה

כיום מ"מ וסגן דוברת עיריית ראשון לציון.
בעל תואר ראשון BA בתקשורת ו-MA במשפטים.
עוסק מזה 14 שנים בתקשורת על כל גווניה וצדדיה. בדוברות, יחסי ציבור ועיתונאות וגם בעולמות החדשים שהרשת מציעה לנו.
מעביר מגוון הרצאות בתחום התקשורת המיועדות לאדם מן הישוב שמגיע ללא רקע כלל וכלל בתקשורת. ההרצאות מוצגות באופן גרפי, גדושות בדוגמאות, מתארות בצבעוניות את עולם התקשורת הישן והחדש, המסורתי והדיגיטלי. את הזרועות השולטות בו, הכוחות המניעים אותו, הדמויות שיוצקות בו תוכן ואנו- צרכני התקשורת, המוזנים יום יום במידע, ללא הכלים המתאימים להתמודד איתו.

להזמנה ולפרטים נוספים:

טובה 052-7474121

דפנה 054-3979999

info@tarbutova.co.il

או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

נא למלא שם

נא למלא אימייל

נא למלא טלפון

Invalid Input