הרצאות וסדנאות בנושאי בריאות וכושר גופני

אייל אמון

 

ההדרכות הינן אינטראקטיביות, פרי יצירתי המטאפורית מזה שלושה עשורים, המשלבת את יישומם של המקורות הקדומים דרך המדע המתעדכן חדשות לבקרים. תוכנן הוכח כמאריך חיים בהיבט הכרונולוגי, ויותר מכך בהיבט פיזיולוגי והמנטלי - מבחינת רמת תפקודנו.
לא תכירו שכר טוב מזה המתקבל בקרבכם, תרתי משמע, תמורת השקעה בהקשבה ויישומן של ההנחיות!!!

הרצאת הדגל – "הקשר בין אורח חיים ואורך חיים"

בחירה או גזירה משמיים? מסע בריאותי ממקורות אבותינו ועד למדע של היום.
• מה הקשר בין סגנון החיים במאה ה-21 לתחלואה?
• מהם פגעיו של העולם המודרני בהיבט הפיזי-תזונתי-מנטלי?
• מהם 3 הגורמים לפתולוגיות ואילו מספרים חשובים בחיים יותר מהמשקל, הגיל או הגובה?
• מהם סודות ניהול משקל גוף תקין ומאוזן בראי אחוזי שומן, וכיצד באים חוקי הפיזיקה והמכניקה הבסיסיים להיות לנו לעזר או לצרה בתהליכי ירידה במשקל או העלאת מסת שרירי הגוף וחיזוקם?

• מהם יתרונותיה ופתרונותיה של הפעילות הגופנית בהתמודדות עם מציאות שבה הכל הופך נוח, זמין וממעיט תנועה?

"מה שעצוב בחיים הוא לא המוות אלא מה שמת בנו בעודנו חיים. על גיל כרונולוגי ביולוגי ומנטלי – בין גנטיקה "לחשבונות שמיים"

גוף האדם – המכונה שלא תיאמן

• אנטומיה ויישומיה, ממה אנו מורכבים?
• כיצד נשפר את "מתת האל" על מרכיביה השונים בעזרת התזונה הרלוונטית והפעילות המדויקת?
• השפעת סוג הפעילות הגופנית על מערכות הגוף השונות בדגש על מערכת העצבים (מוח, חוט השדרה ומערכת העצבים ההיקפית) ,מערכת ההובלה (לב וכלי דם), ומערכת התנועה (שריר-שלד).
אוצר תרגילי כוח ואימון אירובי למטרות שונות בהיבט הביומכאני הינו חלק מהפתרונות.

אם אתה לא בכיוון הנכון – לא משנה כמה מהר תרוץ

פיזיולוגיה יישומית באימון האירובי למטרה הישגית.
מהןשיטות האימון לפיתוח ומימוש פוטנציאל של המערכת האירובית, וההסתגלות של מערכת הלב, כלי הדם והריאות, ומערכת השריר והשלד.
איזה אימון מתאים לאיזו מטרה, מתי הוא יהיה אפקטיבי ומפצה ומתי יבזבז את זמננו לשווא. 

זה לא הגיל, זה התרגיל

• כושר גופני בגיל השלישי – מהו הגיל השלישי ואם הוא קיים בכלל?...
• חשיבותו של הגיל הביולוגי, למה זה קורה לנו? 30 תאוריות להזדקנות, מה יודע המדע להגיד לנו ואם רחוק היום שהגיל הממוצע יהיה הגיל שבורא עולם בירך אותנו בגירוש מגן עדן "וַיֹּאמֶר ה', לֹא יָדוֹן רוּחִי בָאָדָם לְעֹלָם בְּשַׁגַּם הוּא בָשָׂר, וְהָיוּ יָמָיו מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה".
על השינויים הגופניים הפוקדים את מערכות הגוף השונות בגיל השלישי, והנחיות הגופים הבינלאומיים לסוגי הפעילויות המתאימות בגיל זה.

כדור או צנתור

• על מחלות לב וכלי דם – הרוצח מס' 1 בעולם המערבי ! מי אתה בכלל?
• ואיך מנצחים אותך! או שגורלנו נקבע עם היוולדנו?
• מה בין משחקי כדור ופעילות גופנית לשמירה על מערכת הלב וכלי הדם?
• מה חלקה של התזונה בהתמודדות עם שמירה על כדי דם נקיים?
• מהם מחזורי הדם הגדול, הקטן והכלילי, דופק, לחץ דם, כולסטרול כללי, כולסטרול "טוב" או "רע"?
פרמטרים מדעיים לשמירה והתמודדות עם השינויים הגופניים הפוקדים את מערכת הלב וכלי הדם, והנחיות הגופים הבינלאומיים לביצוע הפעילויות המתאימות.

מתוק, בשבילך אין כמו כושר גופני

• מחלת הסוכרת מהי?
• מהם הפרמטרים המשייכים, וכיצד ניתן לזהות אם אנו שייכים לאוכלוסייה זו במדידה פשוטה?
• האם ניתן לרפא את הסוג השני שלה המהווה כיום 90% ממגיפה כלל עולמית זו?
הסכנות וההשלכות הגופניות למי שאינו מאוזן, ותרומתה של הפעילות הגופנית להתמודדות עימה בראי המדע והקווים המנחים לביצועה.

אימון , זהו עצם העניין

אוסטיאופורוזיס – מחלת העצם השכיחה בעולם – מי את?
מדוע הינה אחד מגורמי הסיכון המובילים לתמותה בעולם? משבר בעצם לא מתים! או שכן?....
על המחלה, סוגיה, סכנותיה, וקווים מנחים להתמודדות עימה ע"י פעילות גופנית מדויקת למניעת נזקים והאטתה.

קשה באימונים, קל בים

• גוף משורטט – נולדים איתו או עובדים קשה עבורו?
• מהו בכלל חיטוב?
• מהו היחס המומלץ בין קבוצות שרירי הגוף האנטגוניסטיות?
• מהן שיטות האימון המומלצות להיראות כמו שהיינו רוצים להיראות?
חיטוב שרירי הגוף השונים ע"י אימון כוח הולם ושיטות אימון להעלאת נפחם תוך כדי שמירה על אחוזי שומן נמוכים כדי לראות היטב את ההפרדה האנטומית ביניהם.

נשים הרות חייבות להיות ערות

מזל טוב!!! ופחות מזל לחלק ממערכות הגוף השונות הנדרשות להתמודד עם מצב פיזיולוגי מורכב זה.
מהם השינויים הגופניים שעוברת אישה במהלך היריון?
מהי ההתמודדות הנדרשת להקלה על תסמיני ההיריון, הלידה ולאחריה?ו
מדוע ביצוע פעילות גופנית במהלך היריון כה חשובה לאם ולעובר ואיזו עלולה להיות מסוכנת?
מהי חשיבותה של הפעילות הגופנית המתאימה בשלביה השונים ולאחר הלידה כדי לחזור למידות הגוף שקדמו לו ובעיקר לרזות.

חיזוק "הכושר" בין הורים לילדים"

כושר גופני בגיל הילדות ובגילאי העשרה.
מהם השינויים הפיזיולוגיים וכיצד הפעילות הגופנית מסייעת להתפתחות תקינה של המתבגרים?
על הקניית הרגלים להתנהלות גופנית בריאה בחיי היום יום.

ארגונומיה

המהפכה הטכנולוגית גרמה לפתולוגיות אשר הוכרו לעולם הרפואה רק לאחרונה.
על רפואה תעסוקתית והתנהלות האדם בסביבת עבודתו ובביתו, הנדסת אנוש, והפתולוגיות הנוצרות כתוצאה משימוש לא נכון או שימוש יתר של מערכות הגוף השונות.
מהם תרגילי החיזוק והשחרור המומלצים להתמודדות עם דרישות העבודה במשרד ובתרבות הפנאי מול המסכים השונים..

פעם אחת, לפני שנים רבות...

אגדות הכושר הגופני,
21 מיתוסים נבחרים וביסוסם או הפרכתם בראי המדע.
כל מה שכתוב בעיתון ואינו דומה למה שקורה בחיים

אם לא תאכל לא תוכל

מקומה של התזונה בחיי היום יום בקרב פעילים ושאינם.
• מהי תזונה מאוזנת?
• איזו דיאטה נחשבת לבריאה בעולם בהיבט תוחלת בריאה של תושביה?
• מהן בכלל קלוריות? והאם צריך לספור או לחשב אותן בתהליך הירידה במשקל?
• באיזה סוג פעילות בוחר הגוף להשתמש במאגריו השונים ומה עלינו לאכול כדי להשלים אותם ללא חריגה שתתבטא בשומן עודף?
• כמה, איך, מתי ומה צריך לאכול כדי להשיג מטרות אימון שונות
• מהו האימון המומלץ לשימוש מוגברבקלוריות שמקורן בשומן?
• מה קורה לגופינו כאשר מאבדים משקל?

רוקדים כל הדרך אל הבנק...הקלורי

תרומתן של פעילויות פנאי ונופש שונות בתהליך הירידה במשקל.
• איך מודדים את עצימותן?
• מהי הפעילות הכי "שורפת"?
• מה קובע כמה קלוריות נאבד ברגע נתון? כדורגל או כדורסל? סקי???
• ומה עם השרירים? מה הכי מחזק וכיצד שרירי הגוף מסייעים לתהליך השמירה על משקל גוף תקין?

יציבות בחיים

מהם כאבי גב תחתון ולמה זה קורה לנו?
מהםתגובות השרשרת הנוצרות מכך, מניעתם של כאבי הגב, ודרכי התמודדות ברגע שהם מגיעים לפתחנו?
עלאנטומיה של עמוד השדרה, פריצת דיסק, בלט, בריחת דיסק, והפתופיזיולוגיה המתלווה לתהליך הדלקת, והאם תרגילי יציבה לחיזוק ושמירה על עקומות עמוד השדרה בטווח הנורמאלי באמת בכוחן לסייע לנו להתמודד עם רעה כואבת זו?.

לחוץ? חלץ! נשחק? שחק!!! – על לחץ ושחיקה בראי האנטומיה והפיזיולוגיה

• מהו לחץ ומהן תגובות השרשרת הבאות בעקבותיו?
• מהם המנגנונים של מצבי העקה בראי המחקר העדכני?
• עד כמה מזיקה לנו השחיקה או שמא הינה אחת מסממניו של מנגנוני ההגנה של גופנו?
• ידוע שלחץ גורם למחלות פסיכוסומטיות - מתי ניתן להחזיר אחורה ומתי ניתן רק להאט את התקדמותו?
• האם ניתן למדוד את הלחץ והשחיקה או לטפל בדיעבד בלבד?

אייל אמון

פיזיולוג.

תואר ראשון בחינוך גופני B.Ed - המכללה לחינוך גופני במכון וינגייט.
תואר שני M.PE - פיזיולוגיה של המאמץ (בוגר מסלול תיזה): המכללה לחינוך גופני במכון וינגייט.
תואר שני M.Sc. – מדעי הרפואה - הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א.

קצין כושר קרבי בדרגת סא"ל במיל.

להזמנה ולפרטים נוספים:

טובה 052-7474121

דפנה 054-3979999

info@tarbutova.co.il

או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

נא למלא שם

נא למלא אימייל

נא למלא טלפון

Invalid Input