הרצאות וסדנאות – פעילות גופנית ובריאות

שלומית רייפמן-לויצקי

 

ניהול בכושר – סדנה לאנשים שעבודתם כרוכה בשעות רבות של ישיבה

סדנא המציגה דרכים לשמירה על הכושר ועל הערנות למרות הישיבה הממושכת ושעות העבודה הרבות

תלמדו איך ניתן לתחזק את הגוף במגבלות הזמן, המקום והכיסא..
תגלו איך ניתן באמצעות התנועה לשמור על ערנות ולהגביר את התפוקה.
תבינו איך מונעים תחושות אי נוחות בעבודה ואיך אפשר לעבור את היום עם נזק מזערי לגוף.
וגם תקבלו טיפים קטנים שיעשו לכם שינויים גדולים.

מתאים לאנשים העובדים שעות רבות בישיבה וזקוקים לרענון ולחילוץ עצמות – מנהלים, פקידים, אנשי מחשבים ועוד..

 

לחיות בשלום עם הגב

הידעתם שלמעלה מ- 85% מהאוכלוסייה סובלים מכאב גב בשלב זה או אחר בחייהם?
הידעתם שיש כאב גב עליון וכאב גב תחתון?
האם כאבי גב הם - גזירה או בחירה?
מהם הגורמים לכאבי גב ולמי כואב הגב?
האם ניתן למנוע כאבי גב?

בסדנה למניעת כאבי גב תלמדו איך לחיות עם הגב בשלום

  • תעשו היכרות עם המבנה האנטומי של הגב
  • תכירו את נקודות התורפה של הגב ואיך ניתן לחיות איתם בשלום
  • תבינו מה מקורם של כאבי הגב וכיצד ניתן למנוע אותם.
  • תלמדו להבחין בין כאב גב עליון לכאב גב תחתון ותכירו את ההבדלים ביניהם ואת הגורמים לכל אחד מהם
  • תתנסו במבחר תרגילי התעמלות שיעזרו לכם לטפל בכאבי הגב ולמנוע אותם.
  • תקבלו מבחר טיפים להתנהגות ביום יום שיקטינו את הסיכון להתפתחות כאבי גב.

הסדנא משלבת הרצאה + התנסות מעשית.
יכולה להינתן כסדנא בודדת או כסדרה של מספר מפגשים.

מתאים לכל מי שסובל או סבל מכאבי גב, רוצה להבין את מקורם ולקבל כלים לא תרופתיים למניעת כאבי גב שישמשו אותו בבית, בעבודה ובשעות הפנאי.

 

ישיבה פעילה – כיסא זה כל הסיפור

סדנה המציגה אפשרויות לתנועה תוך כדי ישיבה על כיסא - כדרך לשיפור איכות החיים בבית, בעבודה ובמצבים מיוחדים ביום יום.

מי יכול להתעמל עם כיסא ואיך עושים זאת?
מה הופך את הכיסא לטוב ואת הישיבה לנוחה?
וגם - איך ניתן לקיים בעבודה ישיבה מקצועית שתשמור על ערנות ותפיק את המיטב מהמפגש.

בסדנה תתנסו ברעיונות מקוריים לתנועה תוך כדי ישיבה על כיסא:
• תלמדו שאפשר להניע את הגוף גם כשיושבים בנוחות בכיסא.
• תגלו איך אפשר לשמור על ערנות ולהגדיל את התפוקה בעבודה באמצעות כמה תנועות פשוטות - מבלי לקום מהכיסא.
• תקבלו פתרונות מקוריים למצבים מיוחדים (עבודה ממושכת בישיבה, נהיגה, טיסה ועוד...).

מתאים לדור ההיי טק הצמוד שעות רבות לכיסא המשרדי.
מתאים לאוכלוסייה רגילה בבית בעת ישיבה מול הטלוויזיה או מסך המחשב.
וגם לאלה היושבים בהרצאות, צופים בהצגות ודומיהם.
וכן לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים היכולות לנוע רק תוך ישיבה או הישענות על כיסא (קשישים, נכים, מוגבלים, אחרי ניתוחים או פציעות - מצבים שמחייבים ישיבה על כיסא גלגלים ודורשים שמירה על יכולת התנועה).

הסדנא משלבת הרצאה והתנסות פעילה.

 

הליכה – למה טוב כל כך ללכת

למה כדאי ללכת?

  • כי ההליכה היא פעילות אירובית מתונה המפעילה את כל הגוף בתנועה מאוזנת והרמונית
  • כי הליכה היא מצב טבעי יותר מישיבה, עמידה או ריצה
  • כי מדובר בפעולה מוטורית פשוטה וטבעית
  • כי זוהי הפעילות הגופנית הפופולרית ביותר
  • כי היא משפיעה לטובה כמעט על כל מערכות הגוף, וגם על הנפש
  • כי מדובר בפעילות הגופניות הבטיחותית ביותר שניתן לבצע
  • וכי אין בה כמעט סיכונים!!!

אז איך עושים זאת נכון?

בהרצאה תבינו את איכותה של הפעילות הפשוטה הזו ותקבלו כלים להתחיל ללכת בצורה בטוחה שתשפר את בריאותכם ואת איכות חייכם.

 

נפילות בגיל השלישי - למה זה קורה וכיצד ניתן למנוע אותן באמצעות פעילות גופנית

הידעתם שאחד מכל שלושה מבוגרים בגילאי 65 ומעלה ואחד מכל שני מבוגרים מגיל 80 ומעלה נופלים לפחות פעם אחת בשנה?
הידעתם שמי שנפל פעם אחת נמצא בסיכון של 66% לנפילה חוזרת באותה שנה?

חלק גדול מהנפילות מסתיימות בחבלה פיזית או מחייבות אישפוז. פגיעות אלה גורמות לחולי, ירידה בתפקוד ואף למוות.

זה לא מחוייב המציאות להיות חלק מהסטטיסטיקה הכואבת הזו! את הנפילות ניתן למנוע!

הרצאה זו מתמקדת בתרומתה של הפעילות הגופנית למניעת הנפילות. איך זה עובד, במה מתמקדים ואיך עושים זאת נכון. לא מדובר בשעות של עבודה אלא בכמה תרגילים פשוטים וקלים שכל אחד יכול לעשות לבד, בזמנו הפנוי וכמעט בכל מקום.

 

פעילות גופנית - הדרך להוסיף חיים לשנים ושנים לחיים

כולנו יודעים שפעילות גופנית מועילה לבריאות!
אבל, האם ידעתם שפעילות גופנית יכולה למנוע ולטפל במחלות טוב יותר מכל תרופה אחרת?
האם ידעתם שאפשר להעלים כאב כמעט מיידית באמצעות תנועה מתאימה?
האם ידעתם שפעילות גופנית מוסיפה שנים לחיים וחיים לשנים?

פעילות גופנית בגיל הזהב מאריכה חיים ומשפרת באופן משמעותי את איכותם!

ההרצאה תפקח את עיניכם ותעזור לכם - אפילו בגילכם - לעשות שינוי גדול בחייכם.

• תבינו מהי "פעילות גופנית נכונה".
• תלמדו איך אפשר לעמוד במטלות הפיזיות היום יומיות הנדרשות מגופכם כדי לקיים אורח חיים בריא - מבלי לפגוע בגוף.
• תקבלו רעיונות לשיפור היציבה, מניעת כאבים ושיפור הבריאות באמצעות תנועה יום יומית.
• וגם תזכו בכמה טיפים תנועתיים שדורשים מעט מאוד זמן ועושים הבדל גדול בחיים.

 

אכן: ניתן לשפר את היכולת הגופנית בכל גיל! לעולם לא מאוחר מדי! ויפה שעה אחת קודם!
תדרוך קצר וממצה ואתם בכיוון הנכון!!

שלומית רייפמן-לויצקי

מרצה שנים רבות בבית הספר להשתלמויות של המכללה האקדמית בוינגייט (הכשרת מדריכים)
בוגרת תואר שני (MPH ) אוניברסיטה עברית, בי"ס לבריאות הציבור בי"ס לרפואה הדסה עין כרם
תואר ראשון (BA) החוג לגיאוגרפיה אוניברסיטת תל-אביב
בוגרת המכללה לחינוך גופני בוינגייט

מתמחה בפעילות גופנית בריאותית, כולל מניעת כאבי גב, טיפול בליקויי יציבה, פעילות גופנית לנשים בהריון ולאחר הלידה, תנועה בלידה, פעילות גופנית למבוגרים ולקשישים.

ניהול בכושר – סדנה לאנשים שעבודתם כרוכה בשעות רבות של ישיב​ה
סדנא המציגה דרכים לשמירה על הכושר ועל הערנות למרות הישיבה הממושכת ושעות העבודה הרבות

תלמדו איך ניתן לתחזק את הגוף במגבלות הזמן, המקום והכיסא..

תגלו איך ניתן באמצעות התנועה לשמור על ערנות ולהגביר את התפוקה.

תבינו איך מונעים תחושות אי נוחות בעבודה ואיך אפשר לעבור את היום עם נזק מזערי לגוף.

וגם תקבלו טיפים קטנים שיעשו לכם שינויים גדולים. 


מתאים לאנשים העובדים שעות רבות בישיבה וזקוקים לרענון ולחילוץ עצמות – מנהלים, פקידים, אנשי מחשבים ועוד..

לחיות בשלום עם הגב

הידעתם שלמעלה מ- 85% מהאוכלוסייה סובלים מכאב גב בשלב זה או אחר בחייהם?
הידעתם שיש כאב גב עליון וכאב גב תחתון?

האם כאבי גב הם - גזירה או בחירה?

מהם הגורמים לכאבי גב ולמי כואב הגב?
האם ניתן למנוע כאבי גב?

בסדנה למניעת כאבי גב תלמדו איך לחיות עם הגב בשלום

תעשו היכרות עם המבנה האנטומי של הגב
תכירו את נקודות התורפה של הגב ואיך ניתן לחיות איתם בשלום

תבינו מה מקורם של כאבי הגב וכיצד ניתן למנוע אותם.

תלמדו להבחין בין כאב גב עליון לכאב גב תחתון ותכירו את ההבדלים ביניהם ואת הגורמים לכל אחד מהם
תתנסו במבחר תרגילי התעמלות שיעזרו לכם לטפל בכאבי הגב ולמנוע אותם.
תקבלו מבחר טיפים להתנהגות ביום יום שיקטינו את הסיכון להתפתחות כאבי גב.

הסדנא משלבת הרצאה + התנסות מעשית.
יכולה להינתן כסדנא בודדת או כסדרה של מספר מפגשים.

מתאים לכל מי שסובל או סבל מכאבי גב, רוצה להבין את מקורם ולקבל כלים לא תרופתיים למניעת כאבי גב שישמשו אותו בבית, בעבודה ובשעות הפנאי.




 

ישיבה פעילה – כיסא זה כל הסיפור
סדנה המציגה אפשרויות לתנועה תוך כדי ישיבה על כיסא - כדרך לשיפור איכות החיים בבית, בעבודה ובמצבים מיוחדים ביום יום.


מי יכול להתעמל עם כיסא ואיך עושים זאת?
מה הופך את הכיסא לטוב ואת הישיבה לנוחה?

וגם - איך ניתן לקיים בעבודה ישיבה מקצועית שתשמור על ערנות ותפיק את המיטב מהמפגש.

בסדנה תתנסו ברעיונות מקוריים לתנועה תוך כדי ישיבה על כיסא: 

·        תלמדו שאפשר להניע את הגוף גם כשיושבים בנוחות בכיסא.

·        תגלו איך אפשר לשמור על ערנות ולהגדיל את התפוקה בעבודה באמצעות כמה תנועות פשוטות - מבלי לקום מהכיסא.

·        תקבלו פתרונות מקוריים למצבים מיוחדים (עבודה ממושכת בישיבה, נהיגה, טיסה ועוד...).


מתאים לדור ההיי טק הצמוד שעות רבות לכיסא המשרדי.

מתאים לאוכלוסייה רגילה בבית בעת ישיבה מול הטלוויזיה או מסך המחשב.

וגם לאלה היושבים בהרצאות, צופים בהצגות ודומיהם.

וכן לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים היכולות לנוע רק תוך ישיבה או הישענות על כיסא (קשישים, נכים, מוגבלים, אחרי ניתוחים או פציעות - מצבים שמחייבים ישיבה על כיסא גלגלים ודורשים שמירה על יכולת התנועה).

הסדנא משלבת הרצאה והתנסות פעילה.

הליכה – למה טוב כל כך ללכת

למה כדאי ללכת?

כי ההליכה היא פעילות אירובית מתונה המפעילה את כל הגוף בתנועה מאוזנת והרמונית

כי הליכה היא מצב טבעי יותר מישיבה, עמידה או ריצה

כי מדובר בפעולה מוטורית פשוטה וטבעית

כי זוהי הפעילות הגופנית הפופולרית ביותר

כי היא משפיעה לטובה כמעט על כל מערכות הגוף, וגם על הנפש

כי מדובר בפעילות הגופניות הבטיחותית ביותר שניתן לבצע

וכי אין בה כמעט סיכונים!!!

אז איך עושים זאת נכון?

בהרצאה תבינו את איכותה של הפעילות הפשוטה הזו ותקבלו כלים להתחיל ללכת בצורה בטוחה שתשפר את בריאותכם ואת איכות חייכם.

נפילות בגיל השלישי - למה זה קורה וכיצד ניתן למנוע אותן באמצעות פעילות גופנית

הידעתם שאחד מכל שלושה מבוגרים בגילאי 65 ומעלה ואחד מכל שני מבוגרים מגיל 80 ומעלה נופלים לפחות פעם אחת בשנה?

הידעתם שמי שנפל פעם אחת נמצא בסיכון של 66% לנפילה חוזרת באותה שנה?

חלק גדול מהנפילות מסתיימות בחבלה פיזית או מחייבות אישפוז. פגיעות אלה גורמות לחולי, ירידה בתפקוד ואף למוות.

זה לא מחוייב המציאות להיות חלק מהסטטיסטיקה הכואבת הזו! את הנפילות ניתן למנוע!
 
הרצאה זו מתמקדת בתרומתה של הפעילות הגופנית למניעת הנפילות. איך זה עובד, במה מתמקדים ואיך עושים זאת נכון. לא מדובר בשעות של עבודה אלא בכמה תרגילים פשוטים וקלים שכל אחד יכול לעשות לבד, בזמנו הפנוי וכמעט בכל מקום.



פעילות גופנית - הדרך להוסיף חיים לשנים ושנים לחיים

כולנו יודעים שפעילות גופנית מועילה לבריאות!
אבל, האם ידעתם שפעילות גופנית יכולה למנוע ולטפל במחלות טוב יותר מכל תרופה אחרת?
האם ידעתם שאפשר להעלים כאב כמעט מיידית באמצעות תנועה מתאימה?
האם ידעתם שפעילות גופנית מוסיפה שנים לחיים וחיים לשנים?

פעילות גופנית בגיל הזהב מאריכה חיים ומשפרת באופן משמעותי את איכותם!

ההרצאה תפקח את עיניכם ותעזור לכם - אפילו בגילכם - לעשות שינוי גדול בחייכם.


·        תבינו מהי "פעילות גופנית נכונה".

·        תלמדו איך אפשר לעמוד במטלות הפיזיות היום יומיות הנדרשות מגופכם כדי לקיים אורח חיים בריא - מבלי לפגוע בגוף.

·        תקבלו רעיונות לשיפור היציבה, מניעת כאבים ושיפור הבריאות באמצעות תנועה יום יומית.

·        וגם תזכו בכמה טיפים תנועתיים שדורשים מעט מאוד זמן ועושים הבדל גדול בחיים.


אכן: ניתן לשפר את היכולת הגופנית בכל גיל! לעולם לא מאוחר מדי! ויפה שעה אחת קודם!

תדרוך קצר וממצה ואתם בכיוון הנכון!!

 


כמה פרטים עלי  -  שלומית רייפמן-לויצקי

 

מרצה שנים רבות בבית הספר להשתלמויות של המכללה האקדמית בוינגייט (הכשרת מדריכים)

בוגרת תואר שני (MPH ) אוניברסיטה עברית, בי"ס לבריאות הציבור בי"ס לרפואה הדסה עין כרם

תואר ראשון (BA) החוג לגיאוגרפיה אוניברסיטת תל-אביב

בוגרת המכללה לחינוך גופני בוינגייט

מתמחה בפעילות גופנית בריאותית, כולל מניעת כאבי גב, טיפול בליקויי יציבה, פעילות גופנית לנשים בהריון ולאחר הלידה, תנועה בלידה, פעילות גופנית למבוגרים ולקשישים. 

להזמנה ולפרטים נוספים:

טובה 052-7474121

דפנה 054-3979999

info@tarbutova.co.il

או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

נא למלא שם

נא למלא אימייל

נא למלא טלפון

Invalid Input